.

Monday, August 26, 2013

PEN UNTUK DIKONGSI BERSAMA

Assalamualaikum, dapat kita bersama lagi di post yang sikit2 ini.

Allah telah memberikan yang terbaik untuk kita.inilah takdir yang terbaik untuk kita.kita banyak berkata ' kalaulah dapat aku undur masa, mesti aku .....' tapi ketahuilah sesuatu yang berlaku ada hikmah_Nya.Usaha dan  Doa lebih penting. apa pun masalah ianya pasti ada jalan keluar.dan sebaik baik jalan keluar adalah datang dari Allah SWT.

semua orang ada masalah, jangan cepat untuk mengalah biarlah buat tindakan walaupun hanya selemah doa .pasti akan memujuk hati kita.Dikaca tv, isu di Syria,Mesir, Palestin kita semua dengarkannya.mungkin kita tak tahu sepenuhnya apa yang berlaku.tapi sekurang kurangnya kita tahu kanak kanak yang mengerit kesakitan itu adik saya, perempuan yang dirogol itu kakak saya,pejuang bangsa itu abang saya.

itu salah saya, salah kita yang hanya kaku dan hanya berbicara dibelakang sana.pada masa inilah zaman akhir zaman akan wujudnya zaman khilafah .dan selepas itu berakhirlah dunia.saat kita dihisab , terimalah kita buku amalan dikiri atau dikanan tanganmu. ketahuilah kamu dimana tempatmu ketika itu.tapi kita didunia banyak yang kita lupa, nikmat_Nya, kenapa bongkaknya kita.
Kebenaran pasti menang atas takdir_Mu Ya Allah.pasti.Ya Allah laknatlah rejim2 yang menentang islam.Dunia ini pasti akan musnah, tiada yang dapat kita bawa ke akhirat kecuali amal kita.

Yakin Allah !  لا إله إلا الله


No comments:

Post a Comment