.

Thursday, August 22, 2013

ombak rindu

Assalamualaikum !! selamat bercuti selama seminggu je lagi.buat yang bekerja , chayok !
post yang lepas saya mengkongsikan barisan gambar2 yang boleh mengakitbatkan diri kita berasa rendah sgt ilmu yang kita ada.

post yang ini pula, saya tujukan buat semua la..tapi especially kepada kucing2 yang ada kat rumah yang selalu kena buli dengan saya.hehe, kalau sehari tak 'buat jahat' dengan kucing tak sah .kesian kucing2 tu, tapi cheq main2 jaa.depa pun dah tau sapa cheq,selalu cakar2.nanti2 kita sambung cakap pasal kucing naa.

Kan saya ni dalam generasi muda, orang muda ni kan lain skit.banyak hal mereka dan saya akan mengikut kehendak dan nafsu semata2.generasi muda senang di pengaruhi, senang bersosial.jadi banyak yang generasi muda ni tempuh.orang dulu2 cakap, time muda2 la boleh cuba aktiviti2 baru.sebab kudrat masih ada.straight to the point,saya selalu tengok dekat laman sosial.depa dok cakap takutlah kepada Allah.saya ni sebagai orang yang tengah mengaji tentang agama. saya beli buku  tajuknya 'siapa Dia dihatimu'.saya tak khatam lagi, penulis menceritakan mengenai kasih sayang Allah terhadap kita.Saya rasa bila kita mengunakan pendekatan kasih sayang itu lebih berhasil sebab Allah adalah Tuan yang maha baik.

Saya ni suka sangat berfikir macam2, jadi saya banyangkan situasi saya dengan kucing saya.
saya jaga kucing saya,jadi saya ni tuan mereka.saya bagi makan, poop mereka saya buang,saya TUAN yang baik tau ,tapi tak pasti lah selama ni saya baik ke tidak .bukan baik ke tidak saya nak cite tapi bila dah saya bagi mereka makan , minum. mestilah saya nak yang terbaik buat kucing saya.mestilah saya nak tengok mereka sayang saya comel2.macam itu juga yang berlaku kepada diri saya.Saya ada tuan , Allah.Dia bagi makan kat saya, minum malah pakaian, tempat tinggal, laptop ni. semua la.mesti Dia nak saya sayang Dia balik .jadi sebab itulah kita diwajibkan taat kepada_Nya .jom la kita jaga solat kita.saya pun dalam proses jaga solat saya.sebab kalau kita tak sentiasa jaga.kita jadi lupa.nanti time tu la syaitan bisik kat telinga , 'jangan solat' .bila terdetik hati taknak solat. marah balik syaitan tu, ckp sibuk lah kau SYAITAN !

Post ni sikit2 je.tapi sama2 la kita jaga solat kita.
ada surah yang saya terbaca dekat internet, yang dapat menjadikan kita orang yang taat menunaikan solat.
saya ingat maksudnya .
bismillah :- 'Ya Allah jadikan aku dan keturunanku adalah orang yang tetap menunaikan solat '
doa ini digalakkan buat ibu2 yang tersayang diluar sana.disebabkan doa seorang ibu kepada anaknya amat berkesan.tapi saya yang belum berkahwin ni pun nak jugak.terima kasih buat yang berkongsi dan memberi ilmu.
semua yang baik datang dari_Nya, yang terkurang itu datang dari diri saya sendiri. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment